R.I.P Kissen

Gårdagen var lite konstig och så men ja iaf.
Jag och mamma åkte till sofiero med våra doggisar vid 7 tiden,ja vi kom dit lite tidigt,vi skulle vara där åtta men ändå.
Gick lite och rastade hundarna sen kom en från bjuvs BK som också skulle vakta. Vi tog en runda upp där vi skulle gå och vakta sen körde vi upp bilen där. När vi gick runder och tittade på alla trädgårds arrangemang såg att det var ett ställe med gräsklippare osv,där fanns sånahär automatiska gräsklippare som kör av sig själva efter inprogramering.
Men men solen gick ner ganska snabbt och vi bestämde att vi skulle gå minst en gång i timmen och kolla runt. Sagt och gjort vi går en runda med hundarna när det blivit mörkt,rätt som det är hör vi något brummande eller vad man ska säga och så ser vi något mörkt och runt komma mot oss på gräset.Devil blev rädd och ärligt talat jag med! Men efter vi tittat några sekunder säger mamma: men aahh det är ju en automatisk gräsklippare!!
hahaha där kör den runder utan att vi hade en aning om att där fanns någon på marken för vi hade bara sett dom som hänge på ett ställ.
Vi fick ett gott skratt och gick våra rundor lite då och då och ena gången gick vi in i Majas trädgård. Jag hade aldrig varit där innan så det var litekul att titta på allt,väldigt gulligt och fint. Dock blev jag rädd när jag lyste med ficklampan mot trädgårdshuset och där stog en docka hahaha


När vi körde hem vid två tiden hände dock en riktigt hemsk sak. Vi var vid hasslarp dä vi hade en bil framför oss,rätt som det är ser vi en katt på vägen som har blivit påkörd av bilen innan oss,och han stannade inte!!!
Mamma stannars bilen och går ut till katten som försöker hasa sig fram med sina framben då hela baken var påkörd. Att se detta gjorde sååååå ont i magen och jag började gråta direkt. Insåg ju snabbt att den inte skulle överleva och mamma stog där ute och klappade den och lugnade den. Hon försökte flytta den men det gjorde för ont på den så mamma bara fortsatte klappa den tills den tog sitt sista andetag =(
Mamma sa att den blev lugn när hon började klappa den så den dog iaf med någon där och inte ensam på en blöt väg!
Hon la in den till kanten fint när den somnat in och vi körde hem,fanns inget att göradå där inte fanns halsband eller något tatuering i örat. Lider så otroligt med ägarna som hittar den och inser att deras älskade katt inte finns i livet mer!
Mina tankar finns hos ägarna och hoppas mina gamla djur tar hand om den i himlen. R.I.P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0