Devil pratar ut :P

Vet att många är nyfikna på vad devil sa när vi var på Bialitt och träffade djurprataren Katarina Honoré. Så här kommer det :)

"Jag tycker om att leka med andra snälla hundar, och jag vill gärna att alla ska vara tillsammans.jag tycker om att följa andras lek och att få vara med. jag vill inte vara ledaren,jag vill följa med. Jag är inte lika road av att leka med andra människor än flocken, de kan jag inte läsa av och då blir jag osäker. Jag villha koll på det som händer och håller mig gärna till matte så har hon också koll. Jag är duktig på att hoppa och att springa fort men jag behöver träna på nya saker mycket och tydligt, annars blir jag stressad och gör fel mitt i allt ihop. och sen är det svårt att hitta rytmen igen.Sätter stressen på kroppen och blir stel.

Jag tycker det är roligt att vara med och att komma på nya platser, då kan jag gå och nosa hela tiden bara för att få veta vem eller vilka som varit där. Jag vill helst inte vara ensam och blir lätt uttråkad om inte det händer något. Jag är inte så matglad i hundmat, men äter gärna andra goa saker sånt som människor äter. 

Ibland får jag kli i pälsen och blir torr, men när jag fällt och det kommer ny päls så blir det bra.
Jag är så söt tycker alla och charmig, och jag ställer gärna in mig hos folk för att visa hur fin kille jag är.
jag tycker int eom att bli blöt när det regnar eller blir grisig om tassarna.Jag tycker om att hålla mig fin i pälsen.Jag tycker inte om när man klipper klorna då rycker jag. Jag gillar inte att man håller fast mig.
Jag vill åka med i bilen så att jag kan titta ut och se allt man kör förbi.  Jag är envis och vill att mycket ska bli som jag vill,men jag har en jätte bra familj som verkligen förstår mig och jag uppskattar dom mycket."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0