Dessa agility dagar

Jag är så trött just nu så jag mår illa trots att jag ätit så det är inte matbristen som bråkar. Nej jag är för trött helt enkelt. 
Kom till Lund tio i åtta,första banvandring för mamma var vid kvart i nio om jag minns rätt - man ska vara i tid! Annars hinner man inte packa upp,äta,rasta hundarna och anmäla sig. 

Där var ett bra flyt fram till dom var klara med klass 2,då tog det lite stopp och var lite rörigt men inte så man dog (bara lite i någon sekund eller så höhö).

Jag började med agilityklass, jag var inte förtjust i banan då den gick runt runt och två gånger i samma tunnel - då blir jag gärna snurrig i huvet och glömmer bort mig men det var inte problemet denna gången. Slalom gick jätte fint! Så stolt över honom för han verkligen fattade snabbt där och inget trams. men när vi kom till tunnlen för andra gången så fick jag inte in honom direkt - vägran - sen litade jag inte på att han gick in och därav glömde göra ett framförbyte så jag skulle hamna ivägen för A-hindret. Ja och vad händer då? Jo Evelina vinklar sig för mycket åt A-hindret och han går upp på det = DISK!
Suck !!! Jag blir så arg på mig själv att jag riktigt kokade inombords. Varför kan jag inte göra rätt???

Nästan lopp blev ju dåsjälvklart hoppklassen, den var enkel,för mig så kändes den för enkel - samma här,runt runt runt men enklare då där inte finns några klätterhinder som lockar. Dock kom dommaren lite för nära i slalom så Devil bara stannat upp och kollar,hrm suck pust att få igång honom igen,men tror dommaren kände sig lite skyldig då jag ej fick några fel för det, och självklart känns det som han står i 1 min fast det egentligen kanske bara är 5-10 sek.Vi gick igenom banan fint och slutade på ett nollat lopp med endast några sekunders tidsfel och blev sjua enligt mamma. 
Ja aktiv känner jag inte att jag var då det öste ner när jag gick agility banvandringen och sprang loppet. 

Nöjd är jag dock över småglimtar nu när jag tänker tillbaka och det är ju inte illa bara det! Hehe

Mamma kom första plats i Hopp 2 och tog pinne, så stolt över henne. Nu när hon håller i Dumle mer så går loppen så fint. Kommer inte ihåg exakt hur det gick i agility men vet att han inte saktade ner till slalomen och halkade ur andra porten och fick 5 fel. Men men det har varit en bra dag.


Nu ska jag bara ta det lugnt,så lugnt att jag troligen kommer somna snart så in i duschen fort innan jag somnar. 
Imorgon är det jobba och denna veckan är det fönsterputsning så hoppas det inte regnar :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0