f word

tittade precis på slutet av Gordon Ramsay program the F word.
Han var med när de slaktade två lamm. Jag kan tycka att det är rätt på ett sätt att när man är kock, ha varit med på en slakt. Jag har nog aldrig sett en slakt på lamm förut, dom gjorde iaf så att de gav 200 volt stöt genom huvudet på lammet, hängde upp de, skar halsen av de och sen drog av all ull. Inte direkt trevligt att se på. Fast samtidigt jag äter ju de, så då borde jag veta hur man gör. sen är det kanske olika för hur man slaktar på olika ställen. jag vet inte om jag hade kunnat stå där live, men att se de på tv är väl ändå bra nog tycker jag. Jag är ju trots allt otroligt känslig när det gäller djur och deras död. Gråter ju när jag ser hästar, hundar katter osv blir skadade i film - och då vet jag ju att det inte är på riktigt!
nej slakt är kanske inget jag vill se på varje dag, men kan vara bra att se någon gång när man faktiskt äter kött. det är min åsikt iaf.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Går det bra med godistränandet?? :D Kramis

2010-04-21 @ 20:36:05
URL: http://angelicahanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0