Dag 5 - vad är kärlek?

Dagens ämne är ju det största av allt. Kärlek är ju allt!
Kärleken till mina nära och kära är stor för mig. Jag är den som öppnar mig snabbt - och ibland blir sårar för det. Men jag är den som tror på ärlighet är bäst för att verkligen lära känna varann, och därefter verkligen lära sig älska någon. 

Jag har många vänner som jag älskar, den kärleken är svår att beskriva ibland. jag kan sitta på en fest tillsammans med mina vänner och bara bli helt tyst - då sitter jag där och njuter. Jag njuter av att ha så underbara vänner runt mig. Dom vill umgås med mig, skratta och gråta med. Denna varma underbara känsla man får i magen när en vän ler mot en, den går knappt att toppa!
Sen har man kärleken till en pojkvän. Jag blir helt hög när jag har någon att älska - som älskar mig tillbaka! DEN känslan går inte att beskriva ! Jag älskar romantiska gester, allt från blommor till en enkel puss när man går förbi varann. Allt behöver inte va så stort, bara småsaker, en smekning på armen kan betyda mer än ett restaurang besök (men tro för all del inte att jag inte vill ha det där besöket någon gång). Jag är den som faller för blickar - dom säger så mycket! Blickar kan berätta riktiga känslor , det tror jag fast vid. Man kan vara tuff och inte vilja visa vad man känner, men så får man den blicken och plötsligt inser man att den tuffa delen bara är just en yta.
Ja kärleken är väl den vi alla lever för!? Kvittar om kärleken är till familj,vänner,djur eller en partner så är den allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0