vaccination eller inte vaccination det är frågan

Jag har pratat och lyssnat mycket på diskussionen om vaccinet mot svininfluensan. jag har varit stark motståndare till att vela.

Jag tycker inte om att vaccinet har skyndats fram och tillverkaren inte vill ha ansvar för vaccinet alls.
Ingen kan lova att jag inte får influensan även om jag tar vaccinet men förhoppningsvis blir det ju mildare om jag har tagit vaccinet.
Det hemska är att det inte verkar finnas vaccin till alla i riskgrupperna och då blir jag tveksam - ska jag ta någons vaccin?
Ja jag är i en riskgrupp men dom som har en sjukdom sen innan är ju i större risk.
Dock är jag den som lätt bli sjuk och därav vill ju då mamma att jag ska ta vaccinet.
Jag har tid den 11 nov. Jag får se vad jag gör,för detta är ingen lätt fråga - snarare väldigt svår.
Jag har som många varit imot men börjat vela för vem har egentligen det rätta svaret? Ingen enligt mig, det är nog magkänslan och hjärtat som får bestämma.
(som om det gjorde valet lättare då!?!)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det e samma här. Tycker det känns lurigt. Många säger bra saker och många dåliga men de som säger dåligt brukar ha rätt. Man vet ju inte hur det utvecklas sen om några år.



Var med och tävla om dagens blogg på min blogg idag:)

2009-11-06 @ 11:58:11
URL: http://dixxon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0