Helgen

Ja denna helgen har varit väldigt fartfylld vill jag väl påstå. Fredags tog jag det mest lugnt då det var tävling tidigt på lördag morgon. 
Vi har insett att Devil har ont och ska ringa tidigt imon för att få tid att kolla hans rygg osv. Jag hade i tankarna att tävlingen inte skulle bli bra alls just pga detta så hade inga förväntningar på bra lopp. 
Men jag sa att vi skulle prova,visade han att han hade ont skulle jag avbryta direkt. 
Tävlingen kom och han var på g när han väl kom ut,men inte innan,sov i buren som en skadad soldat. Föst ut hade vi agility klass ett,jag hade inga nerver och inga förväntningar så var väl inte borta i tanken och visade inte ordentligt på 3e hindret. Devil sprang förbi det och provade om A hindret skulle hålla och därmed blev vi diskade. Vi fullföljde loppet ändå såklart och efter slalomen gick det jääätte bra! Min guldgosse!

Sen var det hopp klass 1.Banvandringen var en evig röra för mig för jag hade en kobination på ca 4 hinder som jag absolut inte visste hur jag skulle göra. Provade 3 olika handling sett där men ingen som kändes bra. Men men jag var beredd på en diskning till redan när jag gick och hämta Devil. 
Han tappa fokus redan när vi stog och försökte förbereda oss då han är väldigt skällig mot andra hundar just nu,han är nog rädd att dom ska gå på honom nu när han har ont. Men jag fick honom till att lägga sig i starten (tror det ska fortsättas att få honom ligga för han får mer fart då) och han gjorde precis som han skulle!
Han vägrade först en gång vi ett hinder i konstiga kombinationen sen innan slalom men det var allt! vi diskade oss inte!!!!
Tidsfel hade vi men var gjorde det? vi klarade den kluriga banan!
Vi kom sexa! vår första klass ett bana utan disk! weeee så glad!
Nu ska han få vila upp sig och bli bra.

Denna helgen som kommer har jag kurs både lördag och söndag,men Devil får tyvärr vila hemma och Dumle får ta hans plats. Vill inte riskera att Devil får mer ont,för ont får han att springa och hoppa. 

Lördag kväll blev det stressa i sig lite mat duscha sen göra ve sig för att åka till Anna. Hade jätte kul med goa människor hela kvällen. Sen sov jag över hos Anna för att slippa be mamma att hämta. Sov länge och åkte hem för att nästan direkt somna igen! Tror att tävlingen och min oro för Devil gör mig lite mer utmattad än vanligt.

Imorgon blir det att försöka ordna upp lite grejer och sen får vi se vad veckan har att erbjuda. 
Ha det bra folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0