Dag 9 - Min tro

Min tro, ja det är ett svårt ämne tycker jag. För jag har aldrig varit riktigt troende. Jag kan tycka det är jätte mysigt att gå i kyrkan, då inte för att jag direkt tror på gud, utan mer för att det är en sån kärlek och värme där.
jag tror väldigt mycket på ödet, men inte ödet så att säga att allt redan är ut ritat för oss och så kommer det ske, utan att vi gör lite vår egna väg. Väldigt svårt att beskriva men ja, det är väl tro överlag alltid?
Jag förstår varför människor väljer att tro på gud, i vilken form det nu än må va. För det är skönt att tro på något, att skylla på något, att tacka något. 
jag sammanfattar det såhär, min tro på mig själv som ger mig självkänsla - den är den viktigaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0