Norge i våra tankar

Det ofattbara har hänt. Ingen normal funtad människa kan förstå varför man gör såhär, hur man kallblodigt klär ut sig till polis, åker till en ö där hundratals ungdommar är samlade, kallar de till sig och sedan skjuter dom en för en. Jublar efter varje skott. nej förstå kan man inte göra, hur man kan göra en bomb och bomba en byggnad där människor finns i och runt om. 
Bombningar händer hela tiden runt om i världen, det är inte så att vi inte bryr oss, men det finns bara så mycket vi kan ta till oss, så mycket vi kan sörja över, så mycket vi kan skriva om varje dag. 
Detta skedde i ett land som ligger så nära, där vi inte har krig, där bomber inte är vardag. Inte minst vi är inte vana vid att folk går och skjuter våra ungdommar helt kallt. Vi känner folk i Norge, vi har vänner,släkt bekanta och minst sagt det är våra grannar. Jag får ont i magen när jag tänker på rädslan ungdommarna fick när dom insåg att detta var en människa dom var där för att döda - inte skydda!
Det jag tänkte när jag hörde om det hela var :tack gode gud att Kristina och hennes familj inte är där!!!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0