Hundarna

Ibland tänker jag på hur mycket hundar betyder för mig och min mamma. Det är vårt liv egentligen om man tänker efter. Vi tränar med dom,myser med dom,leker med dom, promenerar med dom osv. När dom va små var vår eviga diskussion om hur bajset var när vi var ute med dom! haha ok det är inte så stor förändring när det gäller den saken om jag tänker efter!!

Jag har lite ångest inför tanken att flytta hemifrån. Jag kan ju inte ta med Devil,och blir då helt utan hund,helt utan djur överhuvudtaget! Jag kommer inte ha råd att köpa en ny hund heller. Kommer ta något år innan det sker,hur ska jag överleva?
Vill inte bo hemma,köpa hund sen flytta och ta med den.Känns fel att rycka den från sin flock.Ok djuren lämnar sin flock när dom lämnar mamman,men det blir ju en extra gång om jag tar hit den,bor här ett tag och sen flyttar.
Hrm ja det blir ett dilemma att lösa innan jag flyttar (vilket inte är inom den närmsta tiden ändå).


Kommentarer
Postat av: Linda

Svar: Tack för din kommentar. :) Jo, livet är verkligen svårt, och vänner har jag också alltid haft problem med. Men det svåraste av allt är att kunna leva med sig själv. Den som trycker ner mig mest och får mig att må dåligt är jag själv.



Det tar tid att hitta sig själv också och veta vad man vill, men jag tror att det kommer tids nog. Tänk efter vad du tyckte om att göra när du var liten, vad du var bra på. Fråga t.ex dina föräldrar om du inte kommer ihåg.



Jag har alltid haft mål och drömmar, men nu på senare tid har jag kastat bort dem eftersom att jag själv inte tycker att jag är tillräckligt bra. Det spelar ingen roll vad andra säger heller, jag kan liksom inte ta in det.



Men det som gör mig glad är att det verkar finnas folk/främlingar där ute som bryr sig och som orkar slänga in en liten kommentar. Visst har man vänner som är där, men det känns nästan mer när någon man inte känner orkar bry sig. Tack för det! :)

2008-05-22 @ 22:13:19
URL: http://ineverlogin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0