18 veckors valp

När jag och mamma var i bilen påväg till veterinären i tisdags satt vi och lyssna på radion. 
Det var radio radio kristianstad och programet med en hundexpert. En lyssnare ringde in och hade en fråga hur hon
skulle få sin nya valp att inte skälla på allt folk som kommer utanför deras staket. 
Det är väl inget konstigt över det hela utan det konstiga var att hon inte skulle hämna valpen förrän den var 18 veckor!
VARFÖR??? Ja experten blev lika chockade som jag och mamma när hon då säger att uppfödaren har kvar alla valpar
till dess. Men hallå en valp ska lämnas till sin nya familj mellan 8-10 veckor och då är 10 veckor sent! Denna hund
kommer alltså vara 4.5 månad innan hon får hem den. Jag tyckte det märkes mycket på Devil att vi fick hem honom
som 12 veckor nästan 13.

Denna uppfödaren skulle man vilja veta namnet på för den verkar ju inte ha koll alls!
Varför man som uppfödare vill ha kvar valparna så länge innan dom kommer till sin nya ägaren är också konstigt,
för jag skulle då inte klara av att sälja dom om jag haft dom så länge!


Varför skulle man INTE vilja ha sin valp såhär liten och go?


Kommentarer
Postat av: Emma

Oj det var ju lite märkligt. Var hon uppfödare och ingen har sagt något till henne? Hur kan hon ha missat de..

2009-05-29 @ 14:32:51
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: Ja det är allt märkligt, tycker köparna borde säga något men men...



Ja han verka ju så "cool lugn" när jag berätta om vad som skett. Men nu verka han ta de hårt, en vecka efter. Kanske chocken kom nu, när vi kollar hus och så. När han säger här kan ju våran barn ha varsitt rum... Ja försöker finnas för han fast än jag själv tycker de är otroligt jobbigt!

2009-05-29 @ 14:48:37
URL: http://niiilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0