Rasta katten

Ja nu är det 3e dagen jag varit ute och rastat Tiger. Han har ju en sån längtan ut att jag får ångest av att hålla honom instängd dygnet runt i lägenheten. Första 2 dagarna blev de att han gick löst för jag inte har någon sele till honom och ville se hur han reagerade på att vara ute. Han tycker det är jätte kul och gapar då och då under dagen för han vill ut, speciellt på nätterna! Blurk inte kul att inte få sova men ok jag ger det lite tid. 
Idag kom mamma och hon hade lånat en sele och flexi koppel som jag kunde testa på Tiger. Det passade bra så idag har han fått vara ute 2 gånger. Han tycker det är surt att han inte får gå inne bland buskar osv men han visar inte mycket motstånd ändå och min kära katt vet ju vad nej betyder :D
Ska se till att gå ut iaf 1 gång om dagen och hoppas han kan nöja sig med det och ha i tanken att han kommer ut varje dag så han behöver inte skrika hela dagarna för att han vill ut. Lever på hoppet! ;) 
Två bilder från middagens promenad i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0